Těhotné ženy prý mohou klidně pít jeden šálek kávy denně
Těhotné ženy se zřejmě nemusejí vzdávat svého ranního šálku kávy. Američtí vědci totiž zjistili, že umírněná spotřeba kávy pravděpodobně nezvyšuje riziko samovolného potratu nebo předčasného porodu. Donedávna přinášely studie rozporuplné výsledky o účinku rozumného pití kávy na komplikace v těhotenství, ale americká porodnická a gynekologická společnost tyto důkazy přehodnotila.
"Myslím, že je čas říci, že dávat si během těhotenství šálek kávy denně je zcela v pořádku," řekl jeden z autorů studie William Barth.
Podle studie 200 miligramů kofeinu denně, což představuje asi třídecilitrový šálek kávy, nijak výrazně nepřispívá k potratu nebo předčasnému porodu.
Nejsou zatím důkazy, zda spotřeba více než 200 miligramů kofeinu denně může ohrozit těhotenství.
Studie bere v úvahu i dva předchozí výzkumy, v nichž se sledovalo vždy více než tisíc těhotných žen.
Podle jedné studie, kterou vedl David Savitz z Mount Sinai Medical Center v New Yorku, nebylo zjištěno žádné zvýšené riziko potratu u žen, které konzumovaly nízkou, střední nebo vysokou dávku kofeinu v různých stádiích těhotenství. Další studie zjistila zvýšené riziko potratu u žen, které pily více než 200 miligramů kofeinu denně, ale při nižší spotřebě nebylo žádné velké riziko.
Americká porodnická a gynekologická společnost poukazuje i na dvě další studie, v nichž se uvádí, že mírná dávka kofeinu nezvyšuje pravděpodobnost předčasného porodu.
Výzkumy ukazují, že kofein je schopný proniknout placentou, což vedlo k obavám, že by to mohlo způsobit předčasný porod.
ko hej
ČTK 27.07.2010
související články
Vaše názory
Vkládat příspěvky do diskuze pod článek mohou jen přihlášení uživatelé
prozatím zde nejsou žádné názory uživatelů


